In gesprek met Lisanne Kamp

In gesprek met Lisanne

Veel van jullie kennen deze duizendpoot al. Vandaag vertelt Lisanne alles over haar functie en de toekomst van kerstpakkettenwinkel.nl. Ontdek het allemaal in deze nieuwe editie van 5 vragen aan!

Hoe ben je bij kerstpakkettenwinkel.nl terecht gekomen?

Vijf jaar geleden heb ik mijn oude fulltime baan opgezegd en begon ik voor mezelf als weddingplanner. In de opstartfase van mijn bedrijf zocht ik een parttime functie voor ernaast. Chantal en ik zijn al jaren vriendinnen en zij gaf aan dat ze voor ’t Wijnblad iemand zocht voor de buitendienst. Dit hield in dat ik de horeca in Zuid-Holland afging met de wijnen. Deze functie paste niet helemaal bij mij en zo ben ik geswitcht naar de Kerstpakkettenwinkel. Op dit moment kun je zeggen dat ik mij 90% inzet voor Kerstpakkettenwinkel.nl en voor 10% voor Wijnhandel van Vianen, ’t Wijnblad en de onlinegeschenkenwinkel.nl.

Lisanne Kamp

Wat doe je precies bij kerstpakkettenwinkel.nl en welke werkzaamheden voer je uit?

Ik doe eigenlijk alles van A tot Z. Als het seizoen voorbij is en we zitten in januari/februari/maart, gaan Chantal en ik samen op inkoop, we ruimen de showroom op en ik haal de oude pakketten van de website. Dan gaan we door naar fase twee, dit betekent dat we de showroom weer vullen met de nieuwste items, de pakketten worden samengesteld, gefotografeerd en op de website gezet. Alle teksten worden geschreven door Debby en ik zet ze online.

Onze vaste klanten worden benaderd, de nieuwsbrieven gaan de deur uit en er is tijd voor een stukje nieuwe acquisitie. In fase drie staan de afspraken gepland met de klanten, maak ik de offertes en orderbevestigingen. Daarnaast worden de artikelen besteld bij onze leveranciers zodat alles op tijd binnen is. Deze fase begint vaak in augustus. In de laatste fase van het jaar, welke begint in november, moet alles ingepakt en bezorgd worden. Hier ben ik uiteraard op de vloer bij aanwezig om alles in goede banen de leiden. De bestellingen van de leveranciers moeten gecontroleerd worden of alles geleverd is, we sorteren alles bij de klant en alle Kerstpakketten moeten op de juiste manier worden ingepakt. Ik maak een voorbeeld doos en check constant of alles op de juiste manier verloopt. In de laatste dagen voor Kerst, ruimen we alles op en nemen we even pauze om vervolgens in januari weer uitgerust te kunnen starten!

Lisanne Kamp

Hoe zou jij jezelf omschrijven?

Als een enthousiaste doorzetter. Ik hou van aanpakken en vind het werk echt leuk. Je kan wel zeggen dat ik hier echt op mijn plek zit, de afwisseling per kwartaal qua werkzaamheden vind ik ook erg prettig. Ik ben enthousiast en (bijna) altijd vrolijk. Zit er even iets tegen, dan zetten we vaak hard de muziek aan en zijn we zo weer vrolijk 🙂

Op welk resultaat ben je het meest trots?

Ik denk dat er meerdere momenten zijn. Met sommige klanten zijn we soms jaren bezig om ze binnen te halen. Vaak gaat het bestellen van kerstpakketten over veel schijven binnen een grote organisatie. De personen die in de showroom komen zijn niet altijd de eindbeslisser en wanneer we zo’n klant na jaren weten binnen te halen, ben ik super trots!

Daarnaast ben ik mega trots op de groei die Chantal en ik hebben neergezet de afgelopen jaren. Ik vind het heel tof om te zien dat we dit echt samen doen. We zijn al jaren vriendinnen en dan is het mooi om te zien dat we zakelijk ook zo goed matchen. En het laatste mooie moment om trots op te zijn is net voor kerst als alle pakketten de deur uit zijn en we elkaar een high five geven en denken “we dit it again”! We trekken een heerlijke fles bubbels open, proosten en kletsen na over het jaar en onze nieuwe doelen.

Waar staat kerstpakkettenwinkel.nl over 5 jaar?

Mooie vraag, Wat ik voor mij zie is dat we deze groei doorzetten. De showroom wordt groter en hopelijk onze eigen loods voor de productie van de Kerstpakketten. Dat zou echt een droom zijn! Ik zie ons over 5 jaar ook online heel erg gegroeid zijn. Sinds vorig jaar hebben wij flink de focus op online verkoop gelegd. Het is dan ook mogelijk om online Kerstpakketten te bestellen. Veel bedrijven hebben geen tijd of zin om langs een showroom te rijden en online verkoop is dan echt een uitkomst. Ik zie de toekomst rooskleurig tegemoet en kijk er naar uit!