In gesprek met Chantal, eigenaresse van kerstpakkettenwinkel.nl
Een online winkel op het gebied van relatiegeschenken en kerstpakketten, wat komt daarbij kijken? Werk je alleen met kerst of ben je het hele jaar bezig? Chantal vertelt het in deze nieuwe editie van vijf vragen aan!
Hoe is kerstpakkettenwinkel ontstaan?
Voor het ontstaan van kerstpakkettenwinkel gaan we ver terug. Ik was nog klein, in de wijnwinkel van mijn vader werd steeds vaker de vraag gesteld; doen jullie ook
relatiegeschenken of kerstpakketten? Vanuit onze schuur werden allemaal mooie relatiegeschenken en kerstpakketten gemaakt en verpakt en werd in de kerstperiode onze huiskamer als opslag gebruikt. Dat was altijd een leuke gezellige drukke tijd! Het is mooi om terug te kijken op deze periode en de groei van de afgelopen jaren te zien.
Wat in eerste instantie begon ‘om geen nee te verkopen’ in de wijnwinkel is uitgegroeid tot een grote (online) winkel op het gebied van relatiegeschenken en kerstpakketten. In het voorjaar heeft onze website een metamorfose gehad en hebben wij ook een vernieuwde webshop.
Hoe ziet een gemiddeld jaar er bij jullie uit?
Kerstpakkettenwinkel.nl is een seizoensgebonden bedrijf dat wil zeggen dat onze agenda er in ieder kwartaal anders uit ziet. In januari evalueren we de afgelopen kerstperiode en kijken we direct naar wat er beter kan. In februari beginnen we alweer met het inkopen van de kerstpakketten voor de kerstperiode van dat jaar. We gaan onze vaste verkooppunten langs en bezoeken een aantal Kerstbeurzen. In deze periode zijn wij veel onderweg om ons voor te bereiden. In april komen de bestelde samples binnen en wordt de showroom omgetoverd in nieuwe kerstsferen. Alle nieuwe artikelen gaan de systemen in en worden geprijsd. Vanaf juli begint het eigenlijk. De eerste afspraken worden ingepland en alle kerstpakketten worden gefotografeerd en gaan online. Voor mij is dit altijd een hele leuke periode. Het
gevoel van het kerstseizoen begint weer! Deze periode loopt vaak tot oktober. In november en december is het inpaktijd.
Wat maakt dit bedrijf zo leuk?
Ik denk dat het een combinatie is van veel factoren. Het werk wat we doen is heel afwisselend en het team is echt op elkaar ingespeeld. We kunnen hard werken en keihard zijn, maar aan het einde van de dag kunnen we ook gezellig met een wijntje erbij de dag evalueren of iets leuks doen. Daarnaast vind ik het contact met alle klanten altijd leuk, iedereen maakt altijd zijn eigen creatie in een kerstpakket. Er zit altijd een verhaal achter bij de klanten. Wat het dit jaar extra leuk maakt is dat wij online steeds meer vertrouwen winnen. De nieuwe website met webshop is in juni online gegaan en je ziet het aantal online klanten groeien. Wat ook mee werkt is dat wij altijd naar ‘the most wonderful time of the year’ toe werken. De kerst heeft iets magisch!
Op welk moment ben je het meest trots?
Er zijn twee momenten waar ik mega trots op ben! Het eerste moment is 24 december, de kerst gaat beginnen en alle pakketten zijn mooi verpakt en bij de klanten afgeleverd. Het gevoel van YES we hebben die deadline weer gehaald! Alle klanten zijn blij en tevreden en het is ons gelukt! Waar ik nog meer trots op ben is dat wij onze steeds terugkerende vaste klanten hebben. Dat geeft aan dat wij het goed doen, de klanten tevreden zijn en terugkeren omdat ze vertrouwen in ons hebben. Daar doen we het ieder jaar weer voor!
Waar ligt de focus op voor in de toekomst?
Voor mij persoonlijk is dat online groeien met de kerstpakkettenwinkel.nl Hier liggen nog heel veel kansen. De webshop is gevuld met de mooiste pakketten voor ieder budget en daarnaast bieden wij zelf samenstellen aan. De keuze online is op dit moment zo groot dat er vaak voor iedereen iets tussen zit. Door middel van onze blogs proberen wij onze klanten ook te inspireren. De focus naast het online groeien gaat ook naar het ontzorgen van de klanten, dit gaan wij doen met onlinegschenkenwinkel.nl We blijven ons vernieuwen en we willen graag blijven groeien!